lördag 18 juli 2020

MTB XCO TT


Foto: Pek
Idag var det rejs på Jonatan och Hampus hemmabana. Det är en riktigt fin klassisk mtb xco bana med lite moderna inslag. Väldigt varierande från berghällar, sten och rötter till snabba fina stigar och en gnutta grusväg, några hopp, burms, drops och rejält kuperat för att vara i roslagen. 
Så riktigt jobbig men kul bana. Hampus körde förstås jättefort då det var hans hemmabana och han satte upp ett högt tempo direkt och fick en lucka i början till Flockhart och mig. 

Jag hängde med Flockhart i något varv sedan fick jag släppa då han var för stark uppför. Jag körde allt jag hade men var ändå dryga minuten efter snabbigarna. 

Micke kom ifatt Hampus på slutet och vann dagens rejs med några sekunder före Hampus. Jag var som sagt 3a och 4a blev bror Stefan som körde stabilt. Sedan 5a Jonatan. 
Irmis 6a men 1a i dam💪