söndag 29 november 2020

CAMPUSCROSSEN


 Lite brist på bilder så får bli en TV bild där Vanthourenhout var urstark och gjorde det som behövdes för att vara före terriern Iserbit på dagens världscup i cyclocross från tabor/Belgien

I en helt annan liga på en helt annan nivå så orka inte jag göra samma som Vanthourenhout utan jag blev istället spurtslagen av Kostas på dagens campuscross här i Norrtälje.

Jag kände mig ändå stark idag och försökte köra på hårt mestadels under racet. Men campusbanan är snabb och inte så teknisk så det blir lite mer som ett gravel/lvg race då det är något lättare att ligga på rulle. Men racet blev ju jämt och bra träning. 

Annars är det en mindre kul tid detta under året. Det gråa, blöta, kyliga vädret och den kortaa tiden dagsljus tär på inspirationen och jag orkar inte köra trainer för mycket längre då kroppen säger ifrån före huvet numera. Jag måste låta kroppen vila lite mellan passen så jag inte får för ont i leder eller stressar hjärtat för mycket. Men kunde varit värre så bara bita ihop ett tag till.