söndag 22 november 2020

SEGERTORPCROSSEN


Efter gårdagens bedrövliga väder så blev det klart och soligt väder idag. Härligt att få lite sol på sig. Det var bra taiming med bra väder då det var dax för segertorpscrossen i porshanken. 
Gårdagens väder hade dock gjort banan lite tyngre och halare så det blev riktigt jobbigt att försöka hålla uppe farten under racet.
För min del gick det bra. Jag fick lite sparring av Stefan och framförallt av Kostas de första varven. Ett tag trodde jag att idag blir jag nog inte av med Kostas utan han kommer ligga på mitt hjul och sedan ta mig i spurten. 
Jag försökte pressa tempot max och försökte att hålla farten i de hala partierna. 
Och plötsligt var jag ensam. Såg efter något varv att Kostas och Stefan istället hade lite fight. Jag fick en lagom resa de sista varven och det blev bra träning. 
Peter V bjöd sedan efter racet på gott kaffe och bulle så en riktigt lyckad dag.

Nästa söndag är det redan första advent och finaldax i denna höst cup på nordronas gravelbana kl 10:00 vid motionspårets start på campus.