söndag 1 november 2020

GRINDCROSSEN 2020

Så blev det den roliga månaden november. Den månad man mest av alla månader hellre skulle vilja vara bosatt någonstans vid medelhavet istället för mörka, gråa, våta och tråkiga Sverige. Men denna årstid har väl ändå en ljusglimt och det är Norrtäljes mtb/cross serie som drog igång idag. En liten naggande god och enkel serie så.man får kämpa lite och få hög puls. 
Idag var jag arrangör och vi körde Grindcrossen. Banan var kort ca 700 meter. Men innehöll mycket fullgaz, kurvor, lite pumptrack ochh en liten kulle som höjdskillnad. Vi blev 10 st startande och det var blandade åldrar från 6 år till +60 år. 
Det blev ett intensivt race för mig där Hampus och Kostas satte iväg högt tempo direkt. Kände att jag får se hur långe jag orkar hänga med. Men det kändes bättre och bättre och Kostas var inte i bra form och släppte förbi mig samtidigt som Hampus nog blev lite trött.
Så efter ca halva racet gjorde jag en attack och fick en liten lucka som växte lite varv på varv. 
Så lite otippat av mig själv lyckades jag vara först över mållinjen denna gång trots så starka pojkar på banan.

Nästa race blir nästa söndag i mellingeholm kl 10:00. Får ladda med ett gäng trainer pass till dess. Nu har man ju ledningen i serien och all press på en😊🚴🚴🚴