onsdag 23 juni 2021

UPPLANDSCUP SUNNERSTA




Det var dax för upplandscup igen i uppsala/sunnersta. Det var länge sedan jag rejsa där och den åsen är fin att cykla på och Simon ville tävla igen så efter en nästan alldelles för varm dag med mest badande och suttit o flämtar i skuggan så lasta vi cyklarna på bilen och for mot uppsala. Väl framme och vi klev ur bilen fick vi nästan en chock av hur tempen kunde skilja så mycket. När vi åkte var det 27 grader och i sunnersta 14 grader. Vi hade inte riktigt den klädseln så vi fick ut på banan och köra oss varma. Jag körde 2 varv med simon på den 2,5 långa banan som alla klasser körde utom nybörjarna. Simon kör ju i p9-10 så 1 varv för dem. Banan var mest snabb och hade en lång stigning och en lika lång jättekul utförslöpa. Fint underlag så skoj bana. Simon körde på bra denna gång och inga felkörningar eller misstag så han var jättenöjd efteråt.
När det var dax för vuxna att köra var det ett gäng klasser som stack iväg samtidigt. Jag kör i H50 och enda nackdelen med den klassen är att man får stå bland de sista klasserna och då man startar samtidigt med andra klasser. Det blir det att kriga sig fram. Så hela racet blev en fight att avancera framåt. Först på 4e och sista varvet kunde jag köra mer i min egen fart och få in lite flyt i åkningen. 
Tror det gick ganska bra ändå i min klass men inte sett resultat än.
Riktigt bra bana, pilat o bandat, arrangemang och tävling så hit kommer vi igen och kör!!