lördag 11 september 2021

UPPLANDSCUP FINAL KNIVSTA


Denna helg var det rejs igen. Det var finalen på Mtb Xco Upplandscup som gick på Knivstas fina mtb bana. 
Det var länge sedan jag körde på denna bana så det var lite nytt där. 
De hade dragit om banan lite och minskat något på stöket och snabbat upp banan. Det var en riktigt grym bana de fått till. Visst har banan fortfarande en hel del sten och rötter men banan öppnar upp sig emellanåt och går på finare bredare motionspår här och där så det blir olika sektioner på banan. Riktigt kul var den och lagom lång för xco.

För de yngsta körde de en kortare snällare bana på bredare stig och Simon gilla banan. Roligt att få köra flera varv oxå tyckte Simon. Han hade fight hela sitt rejs med träningskompisen Simon Grauers. De körde bra och tog första och andra platsen i p9-10 år. 

Jag starta efteråt med alla vuxen klasserna och vi i H50 skulle köra 4 varv. 
Jag fick till en bra start och låg på 4e plats totalt in på varvet efter startloopen. Kom så småningom om killen framför mig men då hade redan tåget gått för haka på Kim och Peder. De körde fort så jag hamna själv i något varv innan jag börja se Peder som tappat på urstarke Kim.

Kom ifatt Peder på slutet av 3e varvet och på mitt sista varv (4e varv) fick jag några sek lucka till Peder. Men han hade oxå ett varv till.
Jag vann H50 klassen och är grymt nöjd med det.

Nu får man ladda om till nästa helg då det är Swecup final i Hallby lördag och Söndag. 
Sedan är det inte mycket kvar på mtb xco säsongen 2021.
Kanske vi åker ned och kör Vista Mtb som sista race, bara för att det är sån kul bana där.