lördag 15 april 2023

KEPS CUP TÄBY

Så blev det ny mtb xco säsong igen. Skam den som ger sig. Trotts alla kriser runt om i världen och i Sverige och hemma så kom vi till start ☺️

Första racet för oss denna säsong blev kepscup i Täby/Löttingekullen. Jag har kört denna bana förut men det var säkert 10 år sedan. Man kände igen partierna när man värmde upp men det var lite bredare stigar, särskilt utför. Det var även väldigt halt så jag hitta inte några bra snabba linjer utan det blev mest tasignedfart utan att vurpa. Hade svårt hitta flytet och var nära köra fel på några ställen och tog dåliga val. Uppför hade jag inte heller något vidare klös i benen och väl uppe tog det lite för lång tid att återhämta sig för att få upp farten. Så körde och var mest bekymrad över min kapacitet. 

Särskilt när jag såg Uffe och Henrik dra ifrån rejält varv på varv. När jag var inne på 4e varvet av de 5 vi skulle köra så fick jag ett ordentligt genomslag i fram så det blev märke i fälgen såg jag när jag kommit hem. Däcket sprack vid fälgen och all luft pös ut direkt. Suck! Pricken över i:et denna dag. Dnf. 

Sån tur är punkar jag väldigt sällan och dnf är sällsynt i min värld men ibland händer det. Det är inget kul och jag blir sur. Men lik bra göra det nu då så händer det inte på några år igen.

Får deppa lite idag och ta nya tag imorgon. Nu är det ju större risk det går bättre nästa gång får man tänka. 

Nästa gång får bli nästa helg i Ramnäs. Den banan ser väldigt kul ut på de bilder jag sett och där har jag inte kört förut. Så nu tar jag sikte på det racet och lite bättre flow.



För Irma gick det bättre och hon hitta lite bättre flyt och kraft och vann damer B klassen. Även Simon hade en bra dag och gilla nybörjarbanan som de yngsta körde. Simon blev 2a i 11-12 års klassen.