söndag 19 november 2017

NYA MELLINGECROSSEN

Molnigt och iskall snålblåst, +1 grad och lite snöflingor i luften var väderläget när vi rulla till Mellingholm för Mellingecrossen som 3:e delrejset i ckns lokala cross serie. Johan hade snickrat ihop en ny mellingbana vid gamla skjutbanan och det blev en lite smärre chock när vi körde uppvärmningsvarvet och det var riktigt utmanande branta sandbackar både uppför och nedför.
Riktigt skoj även fast det prrrade i magen nedför och sved i benen uppför.

Förstod oxå för första gången då jag kör crossrejs varför man slänger upp cykel på ryggen då man springer uppför. Jag har alltid sprungit med cykel bredvid mig men nu när det var så brant uppför så gick det lättare att ha cykeln på ryggen!! Så nu har man gjort det med. Annars var banan lättåkt med mycket fullgas om man orkade. Den långa springbacken tog på krafterna kände man!! Riktigt skoj bana och rejs måste jag säga ändå så här efteråt. Det gick bra att köra oxå och benen var mycket piggare än på gårdagens trainerpass. Det var nog allt smågodis igårkväll som gav snabbenergi till kroppen👍

Riktigt skoj att det blev deltagarrekord genom tiderna i damklassen oxå med 3 startande samtidigt!! Det tror jag inte hänt förut på ckn crossrejsen.

Annars så målas det för fullt här hemma. Har nästan kommit halvägs på 1 vecka så går lite fortare än planerat. Med samma flyt så borde det vara klart till nästa helg!! Bra jobbat GT+🤪