söndag 5 november 2017

NORGECROSSEN

För att hitta på något roligt så här den mörkaste tiden på året så hitta jag på att fixa ckn,s cyclocross serie detta år.
Den första deltävlingen körde vi idag och jag själv stod som arrangör.

Så Simon och jag cyklade in på morgonen och snitslade en snabb och ganska kort cx bana på norgefältet vid Grind.

Vi blev 7 st startande och det är största startfältet detta år på hemmarejsen.
När vi tränat lite på banan som var lagom smutsig och hal så gick starten prick 10:00 och vi körde 30 min + 1 varv. Jag tog starten och fick Stefan och Cristofer på hjul. Så såg det ut i 10 min sedan krokna Cristofer och det blev bara jag och Stefan kvar. Stefan vägrade gå upp och dra och det var väl försvarbart då jag oftast är något snabbare än honom. Jag försökte göra några fartökningar men det gick inte att skaka av mig honom idag.
Så på sista varvet blev det precis samma scenario som förra året (men då var det Johan och jag) att Stefan kommer om mig som en kanonkula i sista backen och jag blir åter igen spurtslagen på denna bana. Dåliga omen i den backen!!
Så Stefan vann före mig och Cristofer 3a, Freddie 4a, Chippen 5a, Staf 6a. Irmis vann i egen majestät damklassen.

Skojigt och jobbigt var det iallafall så bra träning. Kaffe och pepparkaka efteråt smaka mums!!

Nästa CX rejs i ckn serien är på Söndag kl 10:00 och då kör vi den supersnabba CX banan på campus roslagen.

Annat intressant om man är nyfiken är att på tisdag har jag ett möte om att göra klart en ganska stor livs stolpe om det blir av. Tänkte släppa den ev bomben i mitten på veckan!!!