torsdag 14 augusti 2008

Energi tömning

Det blev en riktig energi tömning för mig på sista träningsracet inför mtb xc cupen nu i helgen. Igår var Stefan Larsson, jag och Robert Jonsson ned till högdals toppen och körde Mtb Sthlm racet. En kanon kul bana som inta alls var så skitig som vi befarade. Verkar inte regnat lika mycket där som här hemma. Hemma hos oss i Lönnsvik har det kommit 170 mm regn de sista 2 veckorna.

Jag värmde upp i 2 varv så jag hitta banan bra. Fick en bra start och låg efter Per Kumlin och Erik Vrang som körde mycket oxå denna gång. Efter ett varv kom vi ikapp Mickael Häggqvist som gått ut lite hårt. I slutet av 2:a varvet gasa jag lite extra upp för sista långa backen och fick med mig Micke H men det kostade för mig. Fick iallfall en lucka på per och Erik men Micke orka jag inte haka på när han gick om mig. Gick ok på 3:e varvet men på sista varvet det 4:e så blev jag helt slut. Ett tag trodde jag inte jag skulle ta mig cyklandes upp för sista backen mn det gick precis. Var vit i ansiktet och totalslut när jag gick i mål. Sån tur var så fick jag lite energi dryck av Robban.

Har nog slarvat lite med mat och dryck idag då jag arbetat hemma med att bygga trall. men man blev lite orolig till helgen för jag har inte blivit så trött på 1 timmes körning detta år iallafall Nu ska jag vila mig i form hoppas jag till på lördag.