onsdag 20 augusti 2008

NÅGOT MÄTT/SÄSONG 2009

Just nu så är jag faktiskt lite mätt på tävlingssäsongen 2008. Jag har uppnått de mål jag satt upp och börjat släppa lite på träningen inför hösten. Dagens distans pass utgick och jag rensade mtb spår istället samt snickra på trallen på huset istället.

Man börjar redan smått att fokusera och fundera på vintersäsongens träning. Det är fortfarande några tävlingar jag tänkte köra som MTB DM, Stockholm XC, Svelandsmästerskapen MTB och så förstås MTB och LVG KM.

Men i tankarna så är det lite annat som drar ett tag. Men för att få lite inspiration så kolla jag på lite utomlandsbilder och börja genast längta utomlands och få cykla och njuta av berg, dalgångar, sol och spännande cykling. Genast var man på banan igen och förstod varför man håller på med cykling.



Under hösten ska Stefan och jag prova ut lite nytt material för oss men gammalt material för många andra när det gäller MTB. Först och främst ska vi prova "stance" Slanglöst med vätska i hjulet istället för slang och med vanliga däck. Samt så ska jag utrusta MARIN TITAN cykeln så lätt som möjligt med XTR-utr som min arbetsgivare INTERSPORT NORRTÄLJE sponsrat mig med då det gått så bra i år. Sen så ska jag själv ned 2-3 kg till till nästa år. Jag har gått ned 8 kg till i år så 2-3 kg till skulle vara mumma. Vill väga stabilt runt 73-75 kg. Nu ligger jag stabilt mellan 76-78 kg. Det blir ganska så tufft då jag tycker jag är rätt hård mot mig själv redan men det ska gå. Bara man vill tillräckligt mycket.


När det gäller träningen så bollar jag med Stefan mycket. Det är Stefan som är mest påläst och har nya fräscha eller gamla idéer som det funderas och testas kring. Till nästa år har vi en bra upplägg tycker jag som i grunden består av 2 distans pass och sedan 3 intervall pass i veckan from mitten av dec. Det ser ganska så lika ut som förra året men det är några små förändringar vi ska göra med intervallerna och sedan öka total mängen i veckan med någon timme eller två. Samt så kommer jag träna styrketräning lite mer i vinter. Men lite till ska vi fundera innan upplägget blir helt klart.