torsdag 7 augusti 2008

MTB Sthlm & Cykelnetto.com

Onsdagen tillbringades med att gå långpromenad med Iza i barnvagnen sen blev det trallbygge på baksidan av huset då vädret var skapligt med sol, moln och ca +20 grader. På sena eftermiddagen så hämta jag Stefan i NT och så åkte vi till Märsta för att köra ett MTB Sthlm race. De racen är bra uppladdning till cupen som är om 1,5 vecka. Bra sparring var det med Emil Lindgren på startlinjen och Uffe J samt hela spårvägen h-30 gänget med Magnus, Stefan och Per.

Hängde inte med elit-killarna i starten och Per var uppe i första backen och nosade men sen så kom jag igång skapligt. Tyckte jag körde på bra som jag oftast har gjort denna säsong men jag fick inte ned farten riktigt i det hala underlaget fick följe av Täbys Erik V och Magnus G. I slutet av 3 varvet så vurpa jag när jag försökte öka och tänja på gränserna lite extra för att försöka skapa lucka. Kedjan fastna lite mellan veven och stora klingan så det tog en 20-30 sek att få loss den och sen blev det till att jaga istället. Körde allt jag hade och kämpa som en galning för att köra ifatt men det tog ett helt varv innan jag var ikapp.

Då öka grabbarna tempot och jag fick släppa några meter. Men snart var jag ifatt Magnus men Erik såg jag inte ens. Den sista kilometern drog jag på en långspurt och klara 1:a platsen i H-30 med någon cykellängd före Magnus. Erik som vann h-40 var en 300 meter före mig i mål. Det var lite dåligt pilat så de snabba killarna åkte lite fel men där jag låg så hitta vi banan bra men Per och Stefan L körde lite fel hörde jag efter racet.



Efter racet så var vi och besökte Billy på cykelnetto.com och spanade in hans lokal och lite Marin bikar. Var hemma vid 22 tiden, helt slut.

Idag torsdag så var det jobb hela dagen och sen körde jag 2 timmar återhämtning på mtb cykeln och för att köra in mig på nya cykeln lite mer.

Har ju 19" ram nu iställer för 17".. lite olika vinklar. Den oxå är lite högre ifram. Känns lite ovant. Har laborerat med några olika styrstammar men nu tycker jag att det känns bra. får se hur det går nästa onsdag då är det race i Sthlm igen och det är sista racet före cup-finalen så då vill man köra bra.