söndag 21 februari 2010

KNASVÄDER

Vikket knasväder om man ser till de senaste 25 åren. Toksnöat och blåst inatt igen och på morgonen när man vaknade så var det -15 grader och 30 cm nysnö samt hade det blåst drivor här och där. Bara till och skotta i skifte runt huset. Våran väg som slingrar sig 1,5 km från allmän väg var helt oframkomlig idag med bil och att cykla på. Irma sprang ett löppass som blev snöpulsning innan hon satte sig på trainern. När det var min tur att träna så fick jag snöpulsa med cykeln tills vägen var plogad(1,5 km) sen cykla jag in till Norrtälje och köpte tidning och hyrde film (Surrogates) med Bruce Willis. Sedan hemåt igen för att snöpulsa fram till boden där jag satte mig på trainern och körde en 8 km backe i pyreenerna. Där var det bar asfalt iallfall. he he he...
Har beställt plogning men vi får se när de har tid att komma då de har jäktiga tider de som plogar. Nu ska vi kolla film!!! Bilden ovan är våran väg som den ser ut just nu!!!