lördag 19 juni 2010

NÖD OCH NÄPPE

På morgonen när vi vaknade så vräkte regnet ned här i Borås. Blir precis som vanligt här då med regn och lera. Men när vi senare kom till startplatsen så hade inte regnet ställt till det så mycket med banan utan den var ganska så fin trotts allt. Irma hade dock åter igen dragit på sig någon form av magsjuka. Iza var nämligen sjuk i magsjuka i torsdags och vi fick hämta henne från dagis. Irmis gjorde ett försök att starta men det gick inte långt innan hon klev av vit i ansiktet och helt slut. Oflytet med hälsan vill inte släppa greppet om oss. Jag hade i veckan känningar av förkylning och avbröt träningen i tisdags så jag var osäker på formen men det kändes ok idag.

När starten gick för det stora veteranstartfältet (alla vet klasser starta samtidigt denna dag) så kände jag direkt att jag fick kämpa hårt för att få position. Jag halka ned till runt 15 plats innan jag kunde börja avancera igen. Då gick det rätt fort att ta sig till runt 5:e platsen totalt och en 2:a plats i h-30. Men jag hade ett koppel kolmården cyklister tätt bakom mig och var hårt jagad. Ola H hade en riktigt dålig dag och låg en bit ned i fältet. Istället var kraften hos Andreas S som körde mycket starkt och ledde från start till mål i h-30. Jag hade inte den riktiga toppen idag och fick ge mig för Johan A som oxå körde fort idag. Jag höll med nöd och näppe 3:e platsen till mål och det är jag riktigt nöjd med med den sega känslan i kroppen. RESULTAT HÄR

Imorgon är det race här igen i Borås. Hoppas kroppen och framförallt benen hinner återhämta sig. Irmis lär nog inte starta imorgon då hon inte alls mår bra.