tisdag 14 september 2010

GOZZIS GRUSTAG

Det var med lite vemod, nyfikenhet och racelusta som gjorde att min bror, vapendragare och nästa år konkurent Stefan och jag gjorde kärt återbesök till Gozzis grustag. Förklaringen för vemod är att man plötsligt inser att tiden går rätt fort. Man har hållit på med MTB i snart 20 år och just i gozzis grustag har man cyklat i sen vi började med MTB. Typ nästan hela 90 talet, iallafall från 1993 någongång. Stefan Larsson kan datumen bättre. Nyfikenheten var stor då vi senast körde här för ca 10 år sedan men trotts lite förändring fanns de flesta stigar och backar kvar. Racet passade oxå mycket bra inför kommade cupfinal i Vårgårda. såååå.....
Det var åter igen Upplandscup i MTB XC i gozzis grustag. Ck uni var arrangör och hade gjort en snabb, ganska så lång bana med sega långa stigningar och långa rakor. Det var 4 varv som gällde på en ca 6 km slinga.
Starten blev ganska så soft då ingen ville dra så jag tog kommandot från början men trivdes inte med det så i andra backen så körde Christer Lindström om och höll i taktpinnen i 1,5 varv. Tommy Olsson var tätt bakom mig. Christer körde bra första varvet men redan på andra varvet så gick det lite långsammare så i den längsta backen så gjorde jag ett ryck och fick en lucka på Christer och Tommy. Tur denna dag var att jag hade bra flackdrag och formen är rätt bra så jag lyckades håll farten någorlunda och hålla mina konkurrenter bakom mig ända till mål. Kul bana och ett fint litet arrangemang. Hoppas det blir fler gånger i gozziz grustag. RESULTAT HÄR