torsdag 30 september 2010

NU FATTAR JAG

Tar alltid tid med nya grejer att förstå dem. Men denna coola lilla mini dator är riktigt grym. Jag har kollat runt massor om vilken mobil jag skulle köpa. Det blev till sist sonyE xperia x10 pro. Men tangentbord trotts att den bara är ca 9 cm brett. Går grymt snabbt att skriva med denna mobil gämfört med min gamla vanliga mobil utan tangentbord. Priset var oxå väldigt avgörande då jag inte har råd med att lägga ut 5000:- för en bra mobil. Var lite skeptisk till den lilla skärmen men den är större än min gamla och det ska ju vara litet då det är en mobil. Sen har den bra programvara och är rätt så snabb att surfa med och blogga. En ok kamera på 5 mpix och video, dock ej hd. Väldigt bra kretik har den fått i olika pc och mobil tdningar oxå. Tog lite tid att få till en bloggeer widget då man är lite ny på denna marknad. Detta inlägg skrev jag på mobilen och det gjorde jag på mindre än 10 min med lite funderingar här och där. Med min gamla utan tangentbordet (som innehåller åäö) skulle jag fått hållit på i en timme minst med så många tecken. Ingen abc redigerare så lite mer stavfel blir det nog då jag bloggar med denna. Från och med idag ska jag ha en dagens bild resten av året har jag bestämt. Kan bli vad som helst men den ska tas samma dag. Idag blir det den som gäller i detta inlägg. Sovdax nu!!! Gonatt!
Published with Blogger-droid v1.6.0