lördag 4 mars 2017

DÅLIGT GLID

Simon vaknade tidigt som vanligt så vid 4:30 tiden så gick vi upp och jag satte honom framför plattan så jag kunde slagga i soffan någon halv timme till innan han börja tjata om frukost. Vid 7:00 tiden var vi redan ute och cyklade för fullt. Vid 8:00 så var han hungrig och ville in så då bytte jag om och körde 5×2,3 km på hemma Xc banan.
Banan var riktig fin och 98℅ isfri. Det snöade lite lätt så det var perfekt spårsnö. Däremot var det bara nollgradigt så inte riktigt fruset inne i skogen så riktigt tungkört. Kändes ungefär som man totalt misslyckats med glidet eller bromsarna var på. Kämpade på men tideen blev någon minut långsammare än sist jag körde på banan. Jag var klar vid 9:15 och då började det bli dax för lunch för vid 10:30 cyklade jag in till Intersport för att arbeta. Är ju numera inte bara cykel och skid mekaniker utan varannan helg jobbar jag som butiks säljare. Det funkar rätt ok men lite jobbigt att inte ha riktigt koll på läget i butiken.

Imorgon så lutar det åt samma upplägg förutom att man nog vill se starten på vasaloppet på TV oxå.