söndag 5 mars 2017

LÄTT VALLAT IDAG

Idag blev det sovmorgon till 6:00. Pigga och alerta hoppa Simon och jag ur sängen för god söndagsfrukost innan vi stack ut och cykla. Det var dock -4 grader så blev lite kortare morgon cykling än igår. Vi hann in lagom till starten på Vasaloppet och kunde titta på den mäktiga starten på TV tillsammans med tjejerna som vaknat.

Sedan var det dax för lite egenträning. Idag var banan i kanonskick och det var lättvallat. Slaska dock ej på något pulver under däcken..hade nog behövt det där lite extra ändå. 

Körde samma bana som jag kört massor med scalen och körde mot mina tidigare bästa tider. Men det var totaltiden på 6×2,2 km som gällde. 

 Starta i rasande fart och hade bra flyt. Dock så kände jag att jag inte körde mitt bästa i tuffaste och längsta backen uppför på banan. Även på de längre flacka raksträckorna kom jag inte upp i rätt hastigheter för rekord. Men utför tyckte jag att jag var snabb. Tiderna blev mellan 7:52 min - 8:06 min. Så bra och jämt. 

Men jag var någon minut från rekordet på banan. Då låg tiderna mellan 7:29 min - 7:59 min.
Lite besviken att jag var en 23 sek efter bästa tiden. Inte mer än 5-10 sek sämre tid hade varit ok.


Tycker att jag trivs bra på sparken. Väntar på nya lättare hjul med 2,1 or på istället för 2,3 or. Det borde göra några sekunder bättre tid.
Sen har jag fått lite tips med inställning av bakdämmparen. Har ju ingen erfarenhet av bakdämmpare så just nu slukar jag alla tips för att testa och utvärdera vilken inställning som passar mig bäst. Tycker att ställa in bakdämmaren är lite flummig då man ska ställa in via sag på dämmparen. Jag vill ha lite mer raka puckar i tabellform med vikt kontra psi tryck. Typ som den klisterlapp som sitter på rock shox framdämmare där man bara läser av och pumpar i det tryck som står.

Lätt ska det vara med inställningar då det är så svårt ändå med att försöka cykla fort.