lördag 30 mars 2019

KEPSCUP II ÅRSTA



Blev ett riktigt krigarpass för mig idag på keps cup II i Årsta. 
Det var fikaligan som arrangera dagens Stockholms xco rejs på deras korta men intensiva bana i årstas skogsdunge. 

Banan var grymt rolig och teknisk. Mycket kurvor och igångdrag. Lite berghällar, sten och rötter men i en bra mix. Kul med korta varv oxå för då lär man sig banan fortare och det känns inte drygt någonstans. 

Vädret var soligt och banan torr.
Var väldigt laddad inför racet och ville köra bra. Fick stå i andra startled då jag inte körde förra helgen och det var väl dagens misstag. För direkt när starten går drar den som är framför mig ur pedalen och det blir tvärstopp. Någon toutchar i min fot och spännet pajar på cykelskon. Hamnar långt ned i kön och ena cykelskon glappar irreterade. Bana är oxå väldigt tight och det gillar jag men när man hamna bak i kön var det tufft. Svårt att avancera och när man lyckades så krävdes det mycket kraft. 

Men på sista varvet av de 10 vi körde hade jag avancerat till andra plats totalt. Men låg ihop med starke Joel K då och vi båda trodde det var ett till varv så när Joel gick upp i tät inför varvning så gjorde jag inte något motstånd. Och vips var det målgång. Så blev 3a idag. 

Lite frusterad över dagens rejs är jag. Men i backspegeln så får jag vara nöjd med att farten fanns där och även fast det kosta mycket så kunde jag köra upp mig bra. 

Nya tag på keps III nästa helg i Ullnabacken.

Men redan imorrn blir det xco träning på hemmaplan😃