söndag 5 april 2020

TAPPAT DET EN SMULA


Redan april och vädret har verkligen visat sin aprilväder sida. Ena dagen snö och andra dagen barmark. Kallt på norrsidorna och varmt på sydsidorna när solen är framme.
Träningen rullar på som vanligt med xco träning oftast på onsdagar och lördagar. Därimellan sitter jag mest på trainern och nöter och ibland när vädret är bra och tiden finns kör jag något distanspass.

Men för detta året har jag tappat det en smula känner jag. Man vet inte vad man ska fokusera på helt enkelt.
 Swecup känns som det är över, SM och master VM vet man inte ens om det blir något.
Känns som det får bli ett mellanår och bara träna och skojrejsa på hemmaplan. Det är ju rätt kul det med!
Sedan är jag ju ändå äldst i min klass då jag är 49 år så svårt att hänga med de snabba nya 40 åringarna i klassen. Nästa år är det nyklass(50 klassen) för mig så känns just nu att jag får fokusera mot 2021 istället.

Igår rejsa vi lite här hemma iallafall och det var jobbigt och skoj. Tur för mig att Kostas flyttat till Norrtälje då vi verkar vara rätt jämna på xco. Har blivit hårda fighter och grym sparring och det räcker ju för att man ska få en dos tävling i kroppen då och då så man inte tappar det helt!