söndag 26 april 2020

BÄTTRE PÅ ONSDAG


Träningen rullar på bra. Men inte utan en hel del bita ihop pgrav en värkande rygg de senaste 2 veckorna. Har som sagt haft ett större skov ryggont från min gamla ryggskada. Har annars varit rätt bra i ryggen i vinter även fast jag är som alltid numera lite stel. Framförallt på morgonen innan man fått igång kroppen. Men nu har jag lite väl ont. Men inte lika ont som jag hade på master vm i Italen för några år sedan.

Men då jag kommit upp på cykeln och gasar på så gör adrenalinet och värman i kroppen att det inte känns så mycket på kortare lopp, utan jag kan köra på som vanligt.

På dagens distans då jag kör lugnare och det blir lite mer statiskt så gör det ondare och jag fick bita ihop idag på passet. Men vi körde lugnt och gjorde ett skönt fika stopp på krönsträdgård där de har fiket inne i växthuset och vi kunde värma oss innan hemfärden. För det var riktigt isande kallt idag. Särskilt på vägen mot Älmsta då vi hade nordanvinden emot oss hela vägen och solen vägrade visa sig. På vägen hem kändes det lite bättre med medvind och solen som visade sig lite.
Men nu måste jag ta 2 vilodagar för ryggens skull så hoppas jag det känns bättre på onsdag!!