lördag 25 april 2020

KVISTHAMRA MTB XCO TT


Idag rev vi av andra tränings rejset på Kvisthamra xco basic bana för säsongen i brist på riktiga tävlingar. Idag skulle ju Swecup haft premiär i Säter. Men som det ser ut i Sverige/världen just nu så lär det inte bli mycket till Swecup iår.
På dagens rejs var vi 4 st som körde 5×2,7 km. Banan var dammtorr och snabb. Hampus B satte upp ribban för dagen direkt och fick redan en lucka på första stigningen. Jag hade betydligt bättre flackdrag än uppförsdrag för dagen och kunde köra ifatt Hampus på de flackare partierna. Så såg det ut i 2 varv. Sedan in på 3e varvet så punkar Hampus och vips blir jag ensam och kunde köra helt i min egen fart. Höll tempot och körde rätt jämna varv tider mellan 10:02 min och 10:14 min. Blev bra träning och skoj träning.
Däremot ingen värme i luften så fort på med varma kläder efter rejset.

Imorgon blir det skogsdistans några timmar.

Nästa lördag 2/5 kl 10:00 så kör vi premiär rejs på kvisthamras elitebana för att få lite mer höjdmeter och omväxling.