lördag 1 augusti 2020

HÅRT XCO TT


Soligt, varmt och fuktigt idag då vi körde ett litet Xco TT på hemmaplan.
Banan var nästan helt annorlunda dragen än sist och var lite flackare och lite kortare. Vi körde 6 ×2,2 km.
Som oftast här hemma då jag känner till banan bäst så får jag äran att dra igång det hela med att vara haren första varvet. Satte upp bra fart direkt tyckte jag men Hampus följe lätt med. In på varv 2 så ville Hampus bestämma tempot och grilla mig ordentligt.

Det var högt tempo och jämna varvtider hela racet. Jag krokna dock något de sista 2 varven och orka inte följa Hampus riktigt men jag var nog inte mer än ca 30 sek efter då jag såg hans ryggtavla här och där i skogen.
Blev helt slut efter jagandet så resten av dagen har jag bara tagit det lugnt, badat och laddar om inför morgondagen då jag får möta Hampus igen + ett gäng snabbingar i Sala på Myrbybanan. Det ska bli skoj men lite banbyte!