söndag 15 augusti 2021

MTB DM OCH TRÄNING



Blev en bra träningsvecka efter SM. Blev faktiskt ett race mitt i veckan oxå då det var Upplands DM i Uppsala på torsdagskvällen så vi for dit och kämpa oss till 2 medaljer till CKN i H50 klassen då jag vann och Stefan var 2a. 

Simon körde kanonfort i p9-10 oxå och vann men han är med i HiQ sportsclub så han får köra Stockholms DM för att få medalj. 

DM banan var riktigt tuff. Kände igen de flesta stigarna men det var väl ca 15-20 år sedan man körde där så lite annorlunda var det. Dragningen var oxå stentuff med upp och ned mest hela tiden. Men riktigt kul var den efter jag återhämtade mig från en lite väl snabb start för min del.  

Annars har träningen varvats med mtb distans runt Rådmansö och ett gäng olika sorters intervallpass på trainern.

Siktet är förnärvarande inriktat på Swecup i Mtb Xco och nästa race där är om en vecka i Järfälla. 

Nästa år går SM på Järfällas bana oxå så blir kanon att tävla på banan så långt innan så man hinner lära känna banan bra och förhoppningsvis få fint flow på den. Har ju kört rätt bra på den banan förut. Nu har de dock ändrat lite på dragningen så blir kanon som sagt att testa den. Men innan det ska det hinnas med ytterligare ett gäng trainer intervaller och något distanspass i veckan.