söndag 14 december 2008

SHIT STEFAN VIkkEN OTUR

Härligt snölandskap när coffee cup III gick i Sala på luciadagen. 10 cm snö ha de fallit dagen innan racet och temperaturen hade sjunkit till -4 grader.
Hemma i Lönnsvik var det +2 grader och moln när vi på tidigt på morgonen plöjde genom 20 cm vatten på våran väg mot Sala. Det var lite skillnad på 13,5 mil som det på väder mellan Lönnsvik och Sala. Väl uppe så fick Thea ta hand om Iza hemma hos Tommy Ohlsson så både Irmis och jag kunnde köra racet.


Racet starta mitt på dagen efter ett mastervarv. Inget svårt att hitta då det bara var att följa Tommys skottade bana på 2,5 km, den kördes 6 varv. Irmis körde kanon bra och var med oss gubbar i något varv.
Själv la jag mig som vanligt lite av aktande och väntade på att de i täten skulle göra lite misstag så jag kunde köra förbi på den smala stigen. Istället var det jag som strula till det och tappa kedjan 2 gånger i tät följd, bidde till att köra på mellanklingan för att inte strula mer. Men jag fick upp tempot ordentligt efter strulet och gick i kapp täten och om på 4:e varvet sedan körde jag på och vann med 50 sek före Tommy. Per Kumlin gick som vanligt ut hårt och krokna medans Joachim Lyth körde bättre och bättre och var strax bakom Tommy i mål. Kul race var det iallfall trotts lite tunt startfält men träningen blev suverän. God fika med kaffe och lussebullar hemma hos Tommy efteråt innan vi åkte hem igen.

Söndagen bjöd på åter igen 4 varma plusgrader och gråväder. Ett distans pass på 4 tim 15 min blev det idag, 11 mil hann vi på den sträckan och 133 i medelpuls / 72%. Fikat blev i Älmsta på Ica tillsammans med Peter Lindqvist. Robert Jonsson och Peter Värnqvist skippa fikat som vanligt då de alltid är tidspressade. Trist!!!


Min plastbror Stefan Larsson är på Lanzarote för en veckas sol och bad men idag fick jag mess från honom när han näst intill satt och grina på hotell rummet då det regnat i 3 dagar där sen han kom dit!!! Shit alltså!!! Otur!!! Hellre regn här än regn när man ska bada och sola. Lider lite med han och Malin.

FÖLJ STEFANS VÄDER PÅ WEBCAM LANZAROTE!!!