onsdag 10 december 2008

SVAGHETSTECKEN & AVUNDSJUKA

I onsdagsklubben har deltagarna definitivt blivit tunnare. Både till vikten och antal om man jämför med förra året. Färre som tar sig ledigt för att cykla, färre som överhuvudtaget håller på med cykling. Ingen bulle, mazarin eller coca cola. Men jag har inte tröttnat än och vikten är ju mindre än förra året så denna molniga, regniga och kalla onsdag så satte jag mig på cykeln och avverka 8 mil på blandade vägar i roslagen. Fikat blev på Rimbobiten i Rimbo. Benen var trötta efter gårdagens intervallpass så medelpulsen blev bara 122 = 65% av max. Fikat smakade gott denna dag men jag satt inte så länge då det inte är lika kul att fika när man är själv. När jag kom hem så gick jag en sväng med Iza i selen och vi kolla in vägen till oss. Nu har vattnet sjunkit rejält men inte så mycket att bilen tar sig fram. Tyvärr så regnar det ju oxå idag och de lovar mer regn i veckan. Vi får se hur det blir men det skulle vara skönt att komma fram med bilen då det är Coffee cup i Sala på Lördag. Lastningen blir lite omständig om vi måste gå 1,5 km med grejerna till bilen.

Är riktigt avundsjuk på SL och Sambo som beger sig till sydligare breddgrader på fredag. Skulle behöva lite ljusterapi nu. Det gråa vädret tär på psyket. Hade varit mycket bättre med vit, ljus snö. Nu ska jag läsa lite tidningar och vila lite. Jag har blödigt så mycket näsblod sista tiden. Är det ett svaghets tecken måntro eller bara torr luft!!?? Torr luft i detta regnande!!?? Nåja!! Bara att kämpa vidare. Intervall träning imoorn med efter jobbet!!!