söndag 27 december 2009

BARA BITA IHOP

Prova hoja idag trotts lite snuva men jag mår ändå bra mycket bättre än i veckan. Kändes sådär. Var lite loj och inte riktigt motiverad då jag känner att kroppen inte riktigt är frisk. Cykla in till NT och lämna DVD-film och köpte tidning, sedan vidare till Ica Norrköp för att heja på de kärnfriska cyklisterna som dundra iväg på ett riktigt distans pass.

Med huvan uppdragen och blicken riktad mot snömodden cykla jag sakta hemåt och tankar for genom mitt huvud som: Hur ska denna säsong gå? Vad står jag? Ska jag orka? ..och fet blir jag med!!! Har gått upp 2 kilo denna julvecka!!! Jag är slut!!!......... sen kontrar tankarna!!! Men jag var ju sjuk samma period förra året med!!! Jag vägde NÄSTAN 2 kilo mer under julen!!! Bara att bita ihop nu!!! Jag ska orka, vad ska jag annars göra..... Nåja!!!

Väl hemma så provkörde jag det skottade mtb spåret 3 varv, det tog tid men var väldigt kul. Efter 1 tim 38 min så var jag inne igen och blev välkomnad av en glad och snorig Iza som skrek PAPPA!!! och tittade storögd upp mot mig!!! Irma stod och snöt sig och med blanka ögon frågade om det var kul att cykla!!!... -jorå det var det, trotts en viss matthet!!! ..svarade jag!!!

Bara bita ihop!!!