lördag 26 februari 2011

GÖRLAVÄGKORS = MICKE FLOCKHART

Idag var det en skön vinterdag. Runt -1 grad, mest moln men lite sol på eftm. Kanske lite väl blåsigt för att vara riktigt bra. Mtb xc träningsrace stod på träningsprogrammet och det var jag som skulle fixa bana. Fortfarande mycket snö överallt så det fick bli området kring Roslagskolan igen. Området lämpar sig mycket bra för xc, med långa stigningar och många parkvägar som är plogade. När starten gick idag så tog jag det lite lugnt från början och lät Stefan Larsson och Johan Norin bestämma tempot. Men på 3e varvet gick jag upp i täten och prova lite tempoökning och fick en liten lucka ganska snabbt som bara växte och växte resten av racet. Jag kände mig inte i storform idag direkt men det tror jag inte mina medtävlare var heller, men jag kämpa på allt jag hade resten av racet och är ändå nöjd med racet och flytet. Medelpulsen var dock lite låg och jag hade bara 162/88%, men maxpulsen var bra 177/96%. Jättekul plats och bana att race på tyckte jag idag iallafall. På vägen hem så cykla jag över Görla och vem mötte man inte då!!!! Inte första gången man möter mr Micke Flockhart på crosscykeln just vid Görlakorset. Men denna gång såg vi varandra i tid och hann stanna för en liten cykelpratstund. Micke var på väg till Rådmansö där han har sommarställe, perfekt att köra lite distans dit. Kul att träffa en mtbstjärna och prata lite. Eftm gick åt till familjeliv med höggravida Irma och busiga Iza. Imorgon så är det cykeldistans på schemat men jag ska se till att vara hemma kl 12:30 för då är det längdskidor på TV.
När Hellner tog sprintguldet i torsdags så grät jag lika mycket som Irma gör när hon tittar på kärleksfilmer. Det var nog lika många tårar som när Björn Lind tog OS guld i sprint. Det var äkta kärlek!!!!