lördag 19 februari 2011

RÄKNAR MED TRÄNINGSVÄRK

Och så var det det -25 grader imorse igen. Vattnet fortfarande fruset i köket trotts att jag satt in en byggfläkt i torpargrunden. Det tänkta MTBracet vi tänkt köra idag ställde vi in då det var för kallt, istället körde jag mitt 3de trainer pass denna vecka. körde Imagic cancer course och körde 4*4 min 90-95% intervaller på den sen växla jag till en DVD inspelning från ett tidigare tour de france när jag körde 20/40 sek intervallerna.

Vad gäller morgondagens träning så har jag inte lust med ett 4de trainer pass samma vecka och att cykla ute vill jag inte i denna kyla. SÅÅÅ jag får krypa till korset och köra skidor imorgon, det är ju nordrånaklassikern på längdskidor imorgon på hemmaplan. 11 km klassiskt. Nästa vecka blir en vecka med skaplig träningsvärk då man inte kört mycket skidor sista månaden. Men vad gör man inte för lite träning i denna bistra vinter, på skidorna håller man sig iallafall varm om händer och fötter.