lördag 4 augusti 2012

CKN XC KM

Banläggaren Stefan Larsson in action från dagens XC KM. Foto: Jesper A.

Strålande sensommar väder. Varmt och soligt. Banan som ligger bredvid lundabadet var dammtorr och Stefan hade gjort ett strålande jobb på banan så den var riktigt skojig. Ca 10 st stod på starlinjen och hemmaåkaren Stefan tog täten de två första varven, sen ledde Johan Norin ett tag och även Jesper Andersson höll i takt pinnen men på 4e varvet gick SM mästarna upp i täten. Tommy Olsson som är dubbel svensk mästare i H50 gjorde en fartökning. Men den sluta till sist vid sidan av en sten och ett stopp. Då tog jag över täten och gjorde ett ryck. Jag fick en ganska stor lucka. På 5e, 6e och 7e varvet var jag närmast jagande av Tommy som istortsett körde jämt med mig innan Tommy vred kedjan på näst sista varvet och fick en dnf. Jag vann KM XC igen och riktigt nöjd med farten och formen håller i sig bra fortfarande. Mina data: Totaltid: 1:01:25 tim. Varvtider: 8:03, 7:57, 7:51,7:13, 7;26,7:25, 7:36, 7:51. Medelpuls 156/86% maxpuls 177/96%. Stigning 295 m.

Imorgon är det KM MARATHON KL 11:00 vid vigelsjögård. 
Nu ska jag festa till det med glass och vinbärspaj...mums!!! 
Skärpning från imorgon på söt fronten.
Published with Blogger-droid v2.0.6