torsdag 2 augusti 2012

MIN FINSKA VÄN PANU

Panu Vainio in action Brons medaljör på Finska Veteran mästerskapen.
Killen mitt i bild är min Finska mtb vän Panu Vainio som jag träffade i Kranjska gora på master EM och blev god vän med. Vi har hållit kontakten så vi lättare ska ha lite koll på mtb xc läget i respektive länder. Sen är Panu en av oss gubbar som har samma bakgrund. Precis som mig, Tommy Olsson, Benny Andersson har Panu oxå kört enduro i sina unga år. Kul att när man träffar manniskor som är gjorda i samma form ;.)) 
Jag har tjatat på Panu att han ska skaffa en blogg så man får mer koll på Finska XC racen :.)

Idag blev det en extra vilodag då jag har lite, lite ont i högra knäet. Har kört ganska många tuffa pass på raken och har överbelastat lite. Har haft så här förr och bara man vilar lite några dagar så ger det med sig. Blev IKEA med familjen istället samt hugga ved som jag ligger efter med. Imorgon jobbar jag och sen är det KM XC helg. Ska bli skoj!!!