lördag 18 augusti 2012

SEGER MJÖLBYBIKEN


Jag vann i H-30 klassen på mjölbybiken. 2a Tommy Olsson 3a Ville Olsson.

Det var molnigt och lite duggregn och lite hal bana på sina ställen men i stort var banan snabb och fin. I år hade slalombacken kommit med igen och den tog udden av cyklisterna. den backen är riktigt jobbig,  brant och tar någon minut att klättra uppför. Innan mitt race så körde Stefan i H40 racet och han hade fight med Börje och Nisse under loppet men Stefan var starkast och vann, det var skoj!!!

När maxistarten gick så fick jag stå i tredje startled och en svag start, lite sega ben och jag hamna en bit bak och träffade inte de rätta linjerna under något varv och körde riktigt dåligt. Men på andra varvet börja jag sätta linjerna och köra upp mig genom fältet. Jag fick ett grymt flyt och körde bara bättre och bättre.Inför sista varvet var jag bara ca 30 sekunder efter täten i elit klassen. Jag gasa allt jag hade och såg Erik karlssons ryggtavla mer och mer men jag nådde inte riktigt fram utan blev ca 18 sek efter i mål. Snabbast idag var Emil Linde (junior) men han är ju landslagsåkare och svår att rå på....
Supernöjd med dagens H30 seger och förutom på första varvet så funka benen fint.

laddar på hotell i Jönköping med lite smågodis, film och kör lite zefar på benen. imorgon är det Husqvarna mountain XC då gäller det att vara på G igen. RESULTAT
Published with Blogger-droid v2.0.6