söndag 12 augusti 2012

SLALOMBACKEN XC TT


 Idag var det TT ( Tränings Tävling) i slalombacken i Norrtälje. Banan var samma som vi hade TT på innan EM i Kranjska Gora. Motståndet idag var på pappret riktigt bra. Men Stefan L punka på master varvet och utgick och Elit Micke F var inte i toppform så han släppte redan på första varvet och snurra sedan runt lite i halvfart. Jag fick istället köra mot förra racets tider då banan var exakt den samma. Jag blev slagen av mig själv med ca 20 sek. Förra gången körde jag på 56:43 min och denna gång på 57:05 min. Banan är inte så lång men väldigt tuff och med många höjdmeter per varv. Bra genomförd träning blev det för min del iallafall.


På Teamets hemsida: http://www.lightloungeracing.com/ har de haft lite server problem men nu är det löst och Nyheter länken är uppdaterad. Jag tittade på bilder från deras senaste race i Seiffen och det är verkligen en proffsig scen de har med sig på tävlingarna. Jag är verkligen glad och nöjd att jag fick in en fot i detta team inför 2013. Det ger en moralen och inspirationen till att satsa stort och ge sig in i ytterligare en dimension inom MTB XC racing.
Hoppas verkligen man kan ta sig lite söderut och få tävla och träffa teamet på plats i Tyskland.