söndag 7 september 2014

ENDA XC LL STARTEN 2014

Ckn:s LL bana. Lite förlängd detta år med ca 8 km.
Jag har varit förkyld så ingen träning alls mer än lite pendelcykling och bål träning under denna vecka. Men börja kändas bättre i fredags så jag bestämde mig för att köra lördagens KM LL. Det är den enda LL starten jag gör nu för tiden då jag inte är så förtjust i LL.
Men igår rejsa jag och då jag vilat benen några dagar kände jag mig rapp och pigg. Det blev ett rätt skoj race då vi var 4 st jämna åkare i tätklungan. Jag tappa klungan ett litet tag på banvallen och fick slita hårt för att komma ifatt. Inför sista backen till mål i Färsna kände jag mig stark men Johan Norin var starkare och precis som förra året så spurtslår Johan mig på KM LL. Grattis Johan :.)
Min mätare under loppet visade:
Tid: 1:39:31 min
puls: 147/79% 178/96%
stigning: 385m
trp: 49,01 km
avg: 29,1 km/h

Blev lite hårt första pass efter förkylningen men inget bakslag nu på morgonen så det blir några varv på xco banan här hemma under dagen. Nästa helg är det ju Swecup finalerna så vill hålla lite form kvar till dess.


Resultaten från CKN KM MTB Långlopp 49 km:
1 Johan N 1.39.00
2 GT 1.39.10
3 Anders S 1.39. 15
4 Stefan L 1.41.00
5 Lars S 1.51.00
6 Chippen 1.55.00
7 Freddie L 1.57.00
John L DNF
Lasse W DNF
Ronny A Did not hitta runt
Racet kördes med god medelhastighet i lite dimmigt men uppsprickande väder utan vind och 15-17 grader varmt och avslutades med gott fika i solen på fiket på Färsna gård bland höns, kaniner o getter. Alla blev trötta och dom flesta hade kul. /SL