onsdag 24 september 2014

FÖRSTA ELD DAGEN

Precis som på samma dag förra året börjar vi med första eldningen i täljstenskaminen.  Tempen i huset har krypin ned under 17 grader och då börjar det bli för kyligt.  Lite mysigt är det dock att elda och iår har veden köpts kluven så det är bara staplingen vi gjort själva.  Det var det värt.  Hålla på med ved tar alldeles för mycket dyrbar tid och mina rygg pallar det inte längre.
Annars är min förr om åren helt lediga onsdag en rätt så schema lagd dag  utför tiden.  Det ska handlas,  tvättas,  sjussa barn,  ta hand om barn.  Sån tur är har jag hjälp av farmor så jag kan träna en timme mitt på dagen och det är ju lyxigt ändå.  Fast idag var kroppen och huvet i
med på noterna så det blev mer mekaniskt genomfört än med riktig glädje tyvärr.
Regnet öser ner utanför stuga,  strax dax att ta itu med middagen efter att servat kiddsen med mackor och plattor..... Pust!!!