söndag 23 oktober 2016

ÖVERLEVNADS TRÄNING

Om man tyckte vädret var grått och trist igår så var det ännu värre idag. Faktiskt sämsta tänkvärda distans vädret som finns med regn, blåst och bara några plusgrader. Tveka ett bra tag om hur dagens träning skulle genomföras. Men då resten av familjen skulle till leoslekland i arninge så lasta jag in distanscykeln i bilen och haka på och klättra lite med barnen. När det var dax för lunch så böt jag om och börja cykla hemåt. Hade ambitioner att cykla hemåt på småvägar och det börja bra de första 20 min men sen körde jag rätt mycket fel och det blev en stor extra sväng samtidigt som regnet börja tränga igenom kläderna. Kändes ändå rätt ok i 48 min men sen börja jag frysa om tårna och händerna.

 Den planerande rutten ströks och det börja mer handla om att överleva. Blev raka och tråkigaste vägen hem med motvind, regn och iskyla. Det var faktiskt inget roligt alls och ett tag trodde jag att jag kommer inte orka hela vägen hem. Men stirrandes ned i asfalten och med sammanbitna käkar så minska avståndet hem mer och mer och rätt som det var så var jag hemma.

 Jag var totalt slut av det tråkiga passet och fundera på om jag skulle orka köra någon mer distans i vinter. Blev en lång dusch i varmt vatten och sedan värma sig framför brasan som spraka hypnotiskt i kaminen. ...............Satt ett bra tag och värmde kylan ur kroppen som trängt långt in i märgen. Lyssnade på Zero7 400 Blows medans jag tröst åt degestive kex med allt möjligt pålägg oxå :-! ..............