måndag 20 augusti 2018

NÖJD MEN BESVIKEN

Har inte haft världens flyt i mina senaste uppladdningar inför de större tävlingarna. Inför VM och SM så kan man väl säga att det mest var min egen klantighet som bidrog att jag fick köra de tävlingarna med ett halvt finger mindre.
Inför swecup finalen i Göteborg som var nu i helgen så tycker jag det var mer otur då jag tre dagar innan tävlingen fick någon sorts elakt tarmvirus som gav feber och tömt energiföråd. Tur i oturen så var jag skapligt på benen på Söndsg morgon och det kändes ok i kroppen. Tidigare i veckan så gjorde jag ju bra ifrån mig på träningen så formen borde vara ok ändå.

Så lite kort om swecup finalen så tog jag i allt jag hade i starten och kom iväg bra runt en 5-6 plats. Var lite orolig om kroppen och benen skulle orka men hängde med  skapligt i tätgruppen men kände att jag fick inget gratis. Det var mer som att jag sladda lite då och då men kunde sedan ansluta om och om igen. Kändes dock bättre och bättre och på sista halva varvet våga jag/kunde jag trycka på för fullt och tyckte då att jag kom upp i min egen kapacitet.
Som vanligt på detta rejs så gäller det att köra om en hel del cyklister från andra klasser som startat tidigare och just när man fått upp sin trögstartade diselmotorn i fart så tvingas man sakta in för att det är ett gäng cyklister i vägen. Tyvärr är jag för snäll och vill inte börja skrika på de unga killarna utan väntar tills det är omkörbart. Det innebär att någon lucka hinner man inte skapa i sin egen klass utan det blir mer att man tröttar ut sig själv med orytmisk körning.
I sista långa uppför så gasa Jonas wärnehall om mig och jag kunde inte svara direkt på den attacken och det var för nära till mål när det bar iväg utför. Så denna dag fick jag nöja mig med en helt ok 3e plats 10 sek efter Jonas Wärnehall och 35 sek efter en urstark Mattias Lundqvist.

Men huvudmålet för denna resa hit och rejs klarade jag och det var att vara bland de 4 bästa i mål för då skulle jag vinna Swecupen i H40 klassen...,..

........det var iallafall vad jag trodde innan de presentera totalresultaten och jag besviken inte fatta någonting...
...mer om detta i nästa inlägg...