lördag 25 augusti 2018

TOUR DE HACKSTA

Tourdehacksta levererade fina och tuffa banor då det rejsades där idag. Vi var 3st från fam Grape/Töjren som tävlade och jag och Irmis fick till det med varsin total 2a plats. Simon körde i yngsta nybörjarklassen och jag skuggkörde bakom. Han är stark och har skoj på cykeln men behöver bli lite modigare då banan delas med fler cyklister😊

Kort om rejset för mig.
Dagen började med etapp 1 som var en 4,5 km prolog på Hackstas allmänna byggda xc slinga. Riktig kurvig och skojig och bra underlag. Men då man inte ens provcyklat banan(mitt eget fel) så är det svårt att få flyt på den. Men de flesta hade inte heller kört banan så det var nog de flestas känsla.  Jag gasa på så mycket jag kunde utan att vurpa och det räckte till en 5e plats. Men var 22 sek efter Henrik Mård som fick köra i ledartröjan.

På eftm kördes etapp 2 som var ett 4*3,9 km xco rejs.
Jag maxade i starten och kom iväg bra. Låg 3a i början efter Roger Karlsson och Henrik Mård. Sedan körde Hans Mård och Per Strömblad om mig och jag sladda lite en stund och hade det väldigt jobbigt. Nästan så jag undrade om jag kommer orka ta mig i mål. Men mot slutet av varv ett då det vart lite mindre backar så hämtade jag mig och in på varv två så var jag med i matchen igen.
Sedan gick det bara bättre och bättre. Körde upp mig till andra plats och försökte få syn på Henrik Mård som fått en rejäl lucka. Men Henrik var alldelles för stark för mig idag så jag fick nöja mig med en andra plats.
Nöjd med dagen förutom det där lilla bakslaget jag som oftast får på hårda rejs de senaste åren. Bra arrangemang och Oskar E var en grymt bra speeker det måste han få lite extra kredd för.

Nu är man rätt trött efter en lång mtb dag så strax sovdax. Overandout!! 


(Ps: på pallen står jag lite spegelvänt utifrån en 2a plats...blir mer spännade så😊lite att fundera över..men jag var 2a..lovar!!).