onsdag 8 augusti 2018

FÖRTISJUÅRGAMMAL

Alltså denna vecka sedan förra inlägget här på bloggen har gått lika fort som en blinkning. Det har varit fullt upp både på jobbet och med träningen. Den tiden som blivit över har njutits i fulla drag med läsning, god mat och att få så stor dos man kan av den härliga och varma sommaren som det blev detta året.
Idag på årets hittills längsta distanspass så fira Stefan och jag det goa vädret med extra cykelgolunch och efterätt. Gott!! Och fin cykling blev det oxå i kanon väder. Dock lite för lite vätska på slutet så fick göra ett nödstopp på vägen hem på ica och köpa lite läsk och vatten.

Annars så var det ju XcoTT hos Hampus och Jonatan igårkväll och deras bana är ingen lek "syramässigt". Fick slita rejält för att hänga med Hampus på första varvet men sen kunde jag mobilisera krafterna och skapa en liten lucka som höll in till mål. Gissar på att nästa år så blir man nog frånkörd av Hampus. Sedan hälsa vi på hemma hos dem och barnen fick hälsa på deras Hästar!! Det var en "hitt" !!

Kollade klart på EM i mtbxco på svtplay nu på kvällen och där var Emil Lindgren en av kommentatorerna och det var grymt bra!! Vissa har det liksom!! Emil får ta över efter Vacchi ifall han så småningom blir pensionerad.
För appropå pensionering så fick man sig en liten tankeställare då Emil och Björn satt i studion och prata om den gamle räven Fumic som fortfarande är så bra Trotts sin ålder på 36 år!! Och det är ju grymt!! Han är ju då född år 1982!!!

...vafan han är ju ung!! Jag är ju född år 1971 tänkte jag då!! Jag är ju liksom redan på ålderdomshemmet....jag börjar ju bli gammal....🙄 När man kolla på TV tycker man ju att de flesta är äldre än en själv!! Eller åtminstone i samma ålder. Lars Forster som vann EM i herrklassen är 23 år!! Han är ju då född 1995!! Då var jag 24 år🤪
Näää nu tänker jag på något annat...

Imorrn är det "pådetigen" med både jobb och träning!! Overandout😊