onsdag 3 oktober 2018

INGA KONSTIGHETER

Det märks att det är allvar med hösten nu. Var och varannan natt så är det frost och riktigt kallt på mornarna. På jobbet så börjar det bli lite lugnare och man slipper stressa med att försöka hinna klart det man har inne då det har minskat med cyklar som är inne för service. Det är skönt för den som meckar  men inte lika skönt för ägaren som vill ha mer och mer rullians🙂 men så här är det ju varje höst för cykelbranchen.  Så inga konstigheter!!
.... om någon månad tar skidsäsongen över och då blir det fullt ös igen med den biten istället (om det blir snö förstås).

Vad gäller träningen så kör jag på rätt så vanligt då jag mår bäst då jag får träna lite hårt varje dag (nästan). Då jag inte har någon xco cykel förnärvarande så blir det en hel del trainer. Kör ju lite kuliga utmaningar på bigringvr som är riktigt inspirerande.

Idag var det både ett trainerpass på morgonen där jag körde fulgas i en 9 km stigning. Sedan blev det lite mtb distans med Irmis och Stefan. Riktigt kul att köra distans samtidigt som Irma!! 🙂 Det var säkert flera år sedan vi körde distans ihop😊mer av det tycker jag👍👌❤️

På lördag är det sista rejset denna säsong och då lånar jag Irmis hardtail hoj och kör med. Rejset är Vista Mtb som ingår i Västgötacupen och den banan är riktigt skojig. En riktigt flowig bana men oxå rätt jobbig då den är ganska så kuperad. Så det rejset ska bli skoj!! Kul att köra hardtail igen oxå och se hur det känns🙂