söndag 30 september 2018

MOTIVATION ÄR GREJEN

Att ta det lugnt är nog inte min grej!! .......Förutom efter man tränat!! ....För då kan jag tat lugnt. Tyvärr så äter man lite väl mycket på vinterhalvåret så någonform av träning är livsviktig för att inte förfalla totalt.


....Sååå det där med vilomånad i oktober som de flesta cyklister har (förutom cyclocrossare) passar inte mig.

Däremot så släpper jag på prestationen!!!! .... Så därför passar oktober perfekt för bara körapå, hullerombuller utan någonkoll.....som mellan ett &noll....utan koll!!! Skönt som omväxling!!!

Så  efter en halv dag denna tat lugnt vecka kom jag på ideen att köra ett bigringvr pass varje dag!! Och det fixa jag och körde blaannat klassiker som col de la madeleine, col de la bonette, mount ventoux...mm...
Jätteskoj och jättejobbigt!!

Under oktober månad körs en challange från giro de lombardia!! Den ska köras!! Sen ligger jag på totalt 22a plats i goats leauge på bigringvr. Där ska totalt 28 st banor av olika karaktär averkas innan december. Jag har bara kört 10 st än så till det tänds ny motivation!!

Just ny motivation är annars det man letar varje höst!! De den gamla motivationen tryter. Men med bra fantasi och dåligt minne så hittar man oftast ny motivation på olika sätt som tex dessa tre allternativen... det vanligaste: Man ställer in hojen i garget och tränar/gör något helt annat en månad!!
Det dyraste: åker utomlands och cyklar på nya kuliga ställen där det är varmt och skönt.
Den skapligt billigaste för slitna äldre cyklister som är för justerade för att göra något annat än att cykla och livrädda för att bli en fet gubbe: köra trainer eller cykla massor av mil på sin gamla slitna vinterhoj med skärmar så långa så de skrapar i asfalten...