onsdag 24 oktober 2018

MALLORCA CHALLANGE

Då de flesta as starka cyklister rejsar på Zwift så kör jag istället lite mer lagom bigringvr och rejsar mot lite mer lagom bra cyklister. Fast även där sticker några ut och pumpar över 350 watt i snitt i flera mil över berg och genom dalar. Där är jag inte riktigt...än!!! 🙄🙂
Jag är oxå mer för de riktigt filmade stigningarna där man passerar genom så riktigt lanskap man kan på nätet. Jag gillar inte den där tvspel världen som Zwift har så därför bigringvr för mig.

Just nu pågår en Mallorca challange på bigringvr där 8 etapper ska köras på en månad och det är kända stigningar och vägar som man kört i verkligheten. Sån är skoj tycker jag. När man känner igen platserna man passerar! Hoppas verkligen på fler sträckor från gran canaria där man kört mycket.

För att få toppa en challange så får man köra många sträckor på kort tid. För  är alla nått 100% då brukar man halka ned en bit i resultaten. Men detta är jäkligt skojigt och höjer vinterträningen rejält och man får lite sparring även fast man cyklar själv!!