lördag 3 november 2018

CYCLOCROSS PREMIÄR

Efter en månad utan rejs så var det äntligen dax för ckn's lokala cross serie. Första deltävlingen gick idag och vi körde en slinga runt roslagskolan. Vi var 8 st startande och efter vi kört in oss på den korta och intensiva banan så samlades vi till start. Jag fick äran att ta starten men både Hampus och Stefan tyckte jag körde för sakta inledningsvis så de gick om i första springtrappan. Sedan öste Hampus på rejält och jag fick släppa några meter och börja tvivla på om jag skulle hänga med idag. Men efter några varv så var jag ikapp och tempot hade gått ned något, samtidigt som jag hade fått lite krafter tillbaka så jag gjorde en ordentlig stöt i längsta backen och där tappa Hampus kontakten men Stefan hängde med. Gjorde några stötar till där det var lite längre tramp partier och till sist fick jag även en liten lucka till Stefan som sedan växte några meter per varv.

Så gick riktigt bra att köra trotts den vingliga crossen med urdåliga bromsar😊 men samtidigt svarar den bra på raksträckor, men det är väl det enda sköna med en crosshoj!! Roligt blev det ju ändå!!

Imorgon hoppas jag på solsken för då är det tänkt att rulla lite skogsdistans kl 9:00 från ica norrköp.