söndag 9 juni 2019

BORLÄNGE TOUR ETAPP 3 XCC


Borlänge tour etapp 3 Xcc.
Idag var det något kortare och intensivare rejs. Men en lång slutstigning var tillaggd sedan förra året och den satte prägel på rejsen. I min klass H40 som var ett ganska stort startfält så var starten extra viktig idag då det blev tight ganska fort. Jag kände jag hade bra ben och var verkligen på tå i starten och körde stenhårt för bra start. In i kurvan som 4e man och när jag fick chans så gick jag upp på 3e plats och var nöjd där då mankan satte upp hög fart direkt. Kimmen låg 2a och på mitt hjul låg Tommy E och Hasse. Så var det varv 1. På varv 2 ville inte mankan dra så då körde kimmen i täten. Farten var fortfarande hög. In på varv 3 och sista varvet så gick Hasse upp i täten med kimmen på rulle.

Hasse körde stenhårt och nu började man köra om en hel del som startade tidigare. Mankan och jag tappa några meter pgrav av att inte köra över de man skulle om. Mankan anslöt i andra backen efter sandbacken. Jag hade det kämpigare men på slätpartiet innan sista backen var jag ikapp. Men det hade kostat lite och jag var lite orolig inför sista backen. Mycket riktigt blev det fullspettakörning i sista backen. Kimmen och mankan bara exploderade uppför och jag kände mig som en motionär 😳

Den powern har jag inte i mina ben. Sån tur var för mitt självförtroende så såg jag att Hasse oxå kroknade något. Jag krokna dock lite väl mycket och var totalt tom på krönet. Tappa fan över 40 sekunder på Kimmen nere från backen och in till mål. Och från att haft 11 sek tillgodo på Kimmen innan start så låg jag i slutresultatet 30 sek efter.
Så kan det gå när man kroknar🙄

Mankan vann totalt. Kimmen 2a totalt och Jag 3a totalt.

Dagens skämskudde för
mig blev ..... (förutom de onödig arg ord till legenden Tommy E då jag trodde han skulle gå om i sandbacken🤫🤭men vi prata om det under rejsets gång så det är utsuddat hoppas jag)

... var att jag inte var med på prisutdelningen. Får skylla ifrån mig på vädret som var kallt och blött och jag hade en frusen familj som bara ville hem.....sååå.... La familja fick välja då det dröjde med prisutdelningen.....sorry!! 😶 Men Irmis stod på pallen iallafall som total 2a i D40 👌👍💪ordning på henne💓😄


För övrigt var arrangemanget banorna och cykelfesten tipptopp tycker jag👌👍😃