tisdag 25 december 2007

Saknar Dig Tore


Nu e ja ledsen!!! Jag fick en tanke om gubbarna i OK Roslagen när jag såg att det var en 70 åring som gått ned sig i lommaren men tänkte att det kan det väl ändå aldrig vara, de är ju så vana med utelivet och isarna där. Att det var just Tore oxå var verkligen sååå trist!! Irmis och jag belv jätte ledsna här hemma, Tore var ju på väg att haka på upp till bruksvallarna med oss och jag pratade med honom för bara några veckor sedan!!! Får tillbaka en känsla av meningslöshet, som när Martin Östberg gick bort alldelles för tidigt. Även Tore tycker jag slutade förtidigt med tanke på hans livsglädje och alltid glatta humör!!! Jag såg upp till Tore och hoppas jag oxå håller på och tränar och tävlar i hans ålder med samma glöd!!! Vi tänder ett ljus för dig Tore och vi saknar dig så jättemycket precis som vi saknar Martin!!! / Får en tanke till, om när Göran Kropp dog!!! han hade klättrat sen barnsben och skulle bara ut en sväng, en ordinär klättring, en vanlig dag och tappade för ett ögonblick balansen och rammlade och sprintarna som skulle fångat upp honom röcks bort en efter en och fallet blev ett ödestigert faktum och slutet på en legend!!! Livet är bra kort och hemskt ibland!!! Men samtidigt så underbart och värt att levas fullt ut och det gjorde dessa herrar!!
Saknar er!!! /Gunnar Töjren & Irma Grape