onsdag 20 februari 2008

Det är bra vackert i Sverige ...oxå.

Det är bra vackert i Sverige ...oxå.

Frankrike, Spanien och Italien är bra cykelplatser med otroliga vägar med långa, långa backar både uppför och nedför. Visst så är det höjdpunkten på året då man åker ned på sin semester och får kliva upp på sadeln på sin fina racer som stått i ett hörn sen den sista fina höstdagen. Att få swischa fram mil efter mil, trampandes så svetten rinner ned längst huden, benen värker och baken ömmar. Det är äkta kärlek det.

Men man kan ju göra det i Sverige oxå. Idag tex så var jag ute en 4 timmars runda. Åkte i lite mot/sida vind längst med gamla stockholmsvägen mot brottby och vek av ut mot kusten och mot åkersberga. Svängde av in i skogen en bit med min crosscykel och kom fram mitt på dommaruddsvägen. Efter 2:05 tim var jag framme vid dommarudden och en god fika skulle intas tillsammans med Peter och Jesper. Tyvärr har man inte tur alla dagar på året och just denna dag så var serveringen stängd pågav "kurs". Shitt!!! Jag som tog en svältfrukost idag!!! 2 degestive och en banan. Tillsammans med de andra cyklisterna tog vi en genväg genom skogen och rädda situationen med att ta en nödfika på Åsättragrillen. Det var verkligen en nöd fika!!! En kaffe med påtår och sen 3 knäckemackor utan smör eller pålägg. Fanns bara flottmat där.


Men lite energi gav de små munsbitarna så det blev cykling vidare mot dyvik, wira bruk, bergshammra och sen över skogen till addarsnäs. Där skildes våra vägar då peter och Jesper körde tillbaka mot dommarudden. medans jag vek av mot kusten igen och gena över skogen på roslagsleden in mot Norrtälje och målet "Lönnsvik".
4:06 tim, 126 i medelpuls, 158 i maxpuls, 3338 kcal och ca 10 mil blev det idag.

Solen sken hela passet och trotts runt nollan när jag åkte iväg vid 9:00 tiden på morgonen hamna snitt tempen på +5 grader.


Det är bra vackert i Sverige inte minst så ser man ju det på bilderna som är från dagens pass.
Jag tog några bilder på vägen mot dommarudden men de finaste bilderns skulle man fått på vägen hem då vägarna var mindre och mer spännande än gamla stockholmsvägen.

Men de absolut vackraste bilderna finns i mitt huvud som unika minnen som jag plockar fram på jobbet när tiden kryper fram och man bara längtar ut till solen och de djupa skogarna. Cykling är bra härligt!!!!