tisdag 6 januari 2009

DATA ANALYS

För att kontra min bror Stefans blogg om analyser så har 10 veckor gått och den 11:e veckan har börjat på säsong 2009. Mitt snitt i träningstimmar är lågt. Mest beroende på att jag blev förkyld den 4:e veckan och den 9:e veckan. Det skala av en hel del timmar på totalen. Annars har formen känts skapligt konserverad hela tiden trotts förkylningarna.

Idag kördes MTB XC loppet Coffee cup III på hemmaplan i Norrtälje. Eftersom racet var flest varv på en timme så gick jag ut ganska så lugnt. Det var först i början på 4 varvet jag gasa på ordentligt och tyckte jag hade ett otroligt klipp i benen för jag fick snabbt en stor lucka. Men efter några minuter så slog syran till ordentligt och jag fick dra ned lite på gasen för att försöka återhämta mig så jag skulle orka hela vägen ut. Tur för mig denna dag så blev de flesta rätt trötta på den lurigt kuperade banan. Man tycker inte banan är så kuperad då backarna är flacka men trött blir man och höjdmätaren visar en hel del stigningsmeter under denna timme. Nu ska man inte stirra sig blind på mina höjdmeter då min klocka visar typ mer än dubbla höjden. Stefans klocka är mer tillförlitlig på exakta höjdkurvor. Min medelpuls var förvånansvärd låg då jag tyckte jag fick kämpa en hel del men max pulsen var normalt/köra bra/hög för mig. Pulskurvan är ok ändå då den är stigande mot slutet. Precis som det ska vara. Dock så ser man när jag gasade och när jag fick dra ned på gasen lite för att kunna trycka på igen. Lite bekväm körning några varv inte helt bra då puls dropp betyder lägre fart. Nog om det...!!!
PS: Kul att Joachim L och Tommy O kom och körde långväga ifrån och körde med oss cknáre!!!