måndag 26 januari 2009

IS OCH FÖRKYLT IGEN

Efter en rätt trist helg när det gäller väder så börja inte heller denna vecka med någe vidare väder. I lördags så ställde vi in träningsracet då vägarna var glanshala av is och snöblandat regn öste ned. Det blev inomhus på trainer istället. Söndagen var inte mycket bättre den men 4 st cyklister gav sig ut på gamla Stockholmsvägen, som var den enda något säkra vägen att cykla på pgrav isen och snöslasken. Vi cykla 9,5 mil med en träningstid på ca 3,40 tim och inget fika stopp blev det då vi var genomblöta av de regntunga byarna.

Så var det måndag igen och cyklingen till jobbet belv spännande då det fortfarande var is överallt. Sån tur var så har jag inte tagit av dubbdäcken på Irmas vinterhoj så jag lånade den till jobbet och då gick det kanon att cykla på småvägar där det var is. Men där det var snöslask var det inget vidare, där ålade man sig fram i snigelfart. På vägen hem så regna det igen, suck!!!

Arbetsdagen flöt på ok men mitt på dagen så börja det svida i halsen. Vätskebrist tänkte jag. Men när jag kämpat mig igenom dagen men en genomtrött och frusen kropp och cyklat hem på darriga ben så sved inte halsen lägre. Halsen gjorde svin ont!!! Jaha!!! Förkyld igen. 3 månader har gått på 2009 års säsong och det är min 3:e förkylning. Får verkligen hoppas på att det bara är en liten kort förkylning. jag vill inte vara sjuk om en vecka då det är träningsläger på cykel i Nice, Frankrike. Nu e det sovdags så man får sova några timmar innan Iza vaknar.