söndag 29 mars 2009

KANOON BRA FÖRSÄSONG

Jag vet att det fortfarande är försäsong och att när de riktiga tävlingarna börjar så kommer mina konkurenter att toppat formen till max samt det kommer förmodligen inte vara snö eller is på tävlingarna.

....Men det är synd.... för jag verkar köra rätt bra på snö och is samt på försäsongen. Iallafall om man ser tillbaka på de senaste årens försäsongen. ....Speciellt denna försäsong. Jag har vunnit varenda race jag kört denna vår och på det senaste racet så körde jag till och med fortare än mr Ulf Johansson och årets hetaste H-30 Ola Hellström. Lite för bra!!!

Men som sagt jag vet att när det är på riktigt så är de plötsligt skitsnabba och man undrar vad som hände med sin egen form. Jag måste säga det högt och skriva det så mina förväntningar inte överspeglas av min försäsong..... ibland tycker jag att det är synd att inte Svenska cupen går på vintern i decimeterdjup snö med is i botten.

/Keps cup 4 som gick i Tullinge bjöd åter igen på snö och is. Tyvärr så hade jag tagit bort dubbdäcken och körde på odubbat denna dag. -Shit!!! tänkte jag när jag körde uppvärmningsvarvet, cykeln levde sitt eget liv under mig när jag försökte manövrera den i ca 5 cm djupa nysnön med is i botten. Men de flesta verkade ha det jobbigt med underlaget.

I starten så visste jag åter igen att är man inte med bland de 3-4 första så är man rökt då det knappt gick att köra om på banan. Jag kom iväg som 4:a. Ganska snabbt körde jag om en junior som sladda hejdlöst hit och dit. Nu hade jag bara Per Kumlin och Ulf framför mig. Ulf fick en liten lucka innan jag kom om Per som körde riktigt bra idag. Ulf punka så jag gick upp i ledning totalt och kunde köra kontrollerat på det hala underlaget. På det 5:e varvet börja jag se Ulf igen som lagat punkat och var på banan igen. Men denna gång var jag på jakt efter att varva Uffe och det gör man inte ofta men denna dag var jag faktiskt snabbare än Ulf och körde om och ifrån. Det var en fin skalp. Men hade inte ulf punkat kanske det sett annorlunda ut. Ola Hellström var min andra fina skalp denna dag men som jag sagt flera gånger i detta inlägg: När det blir allvar då är de snabba som fan!!!

En bra dag blev det iallfall för CK Norrtälje. Jag vann H-30, Irma vann D-sport och Stefan vann H-40.

Nu ska jag ta ett djupt andetag och njuta av min pappaledighet som börjar imorgon och ett halvår framåt!!! he he he... det är såååå skööönt!!!!