lördag 14 mars 2009

KEPS CUP I 2009

Stefan och jag satte oss i bilen och styre golfen mot Märsta och första keps cup 2009 . Ett 20 tal cyklister hade samlats trotts ett uruselt väder med snöblandat regn och en + 3 grader. Banan var ganska så kort och gick mest på eljuspår och en sväng singeltrack i skogen. Mestadels så var det snömodd med is under så föret var svårcyklat.

Efter uppvärmingen på banan förstod man att det var viktigt idag att vara med i starten om man skulle vara med då det snabbt blev köer då de flesta har svårt med detta före.
Sån tur var så var jag ganska så pigg i benen så jag tog starten och körde för fullt uppför den första långa stigningen på eljuspåret och var först in på singeltracken och så fort jag kommit in på stigen så blev det tyst bakåt och jag kunde köra på kontrollerat och med lagom fart för att inte börja sladda hit och dit. Per Kumlin var den som jagade bakom mig men han körde H-sen för dagen och fick ett varv till att köra som bonus för det.

Idag vann jag ganska så enkelt utan att behöva ta så mycket förutom i starten då förstås. Snö och is är lite av mitt före. Nästa kepsrace blir i Järfälla nästa helg. Imorgon så blir det distans cykel 4 tim samt kalas för Iza som fyller 1 år på måndag.



Iza är tyvärr dunderförkyld och Irmis börjar bli litekrasslig oxå så man är lite skraj för att en ny förkylning för mig är i antågande men man får hålla flaggan högt och inte måla fan på väggen för en man blivit sjuk, ingen ide att oroa sig över det. Blir man sjuk så blir man.

Nu e det FILMTAJM!!! "MAX PAYNE"